Jak zpříjemnit výběr dovolené online?

UX & Design
  • Výzkum
  • Prototypování
  • Uživatelské testování
Webdevelopment
  • UI Design
  • Frontend development
Vybrat si zaslouženou dovolenou z nepřeberného množství zájezdů může být překvapivě stresující záležitost. Jak jsme postupovali při úpravě jednoho z nejnavštěvovanějších portálů pro výběr dovolené? Kde jsme udělali chyby během spuštění a jak to celé dopadlo? Čtěte dále!

Seznamujeme se s klientem

Na začátku našich setkání s klientem jsme se jako obvykle snažili hlouběji proniknout do fungování trhu s prodejem dovolených. Společně jsme zkoumali několik důležitých aspektů:

  • vliv sezónnosti,
  • nejprodávanější produkty,
  • nejvýdělečnější produkty,
  • aktuální trendy v oblasti dovolených,
  • dostupná zákaznická data,
  • relevantní hotové výzkumy a analýzy, které můžeme při redesignu využít.

Seznamujeme se s uživateli a používáním webu

Analyzovali jsme tvrdá data

V úvodu analýzy jsme důkladně prostudovali údaje z Google Analytics a identifikovali klíčové oblasti na webu. Následně jsme pomocí nástroje Hotjar sledovali chování uživatelů na stránce a vytvořili první hypotézy pro další výzkum.

Rozhovory se zákaznickou podporou

Často při výzkumech opomíjený zdroj cenných informací o zákaznících. V rozhovorech s operátory callcentra Dovolena.cz jsme zjišťovali, s jakými problémy se nejčastěji setkávají a co brání uživatelům v používání současného webového řešení.

Rozhovory se zákazníky a uživatelské testování

Během procesu přepracování jsme také komunikovali se současnými a potenciálními zákazníky Dovolena.cz a sledovali, jak interagují s webovou stránkou a zda rozumí všem klíčovým prvkům. Prozkoumali jsme s nimi také weby konkurence, abychom měli představu, kde hledat inspiraci a čemu se naopak vyvarovat.

Dotazníkové šetření

Pro kvantitativní ověření našich hypotéz z předchozích částí analýzy jsme oslovili klienty Dovolena.cz. Sesbírali jsme stovky odpovědí, které jsme následně čistili a porovnávali strukturu odpovědí se zákaznickou strukturou zákazníků dovolené, abychom odstranili vliv skupin, které více odpovídaly na dotazníky, ale tvořily třeba jen menší část z celku prodaných zájezdů.

Získané informace jsme později využili mimo jiné i pro tvorbu person.

Hledání prodejních argumentů

Na základě všech dostupných informací jsme identifikovali klíčové segmenty. Došli jsme k pochopení problémů, kterým čelí zákazníci, a co je motivuje. Nyní už jen záleželo na tom, jak chceme komunikovat výhody pro jednotlivé skupiny prostřednictvím všech dostupných kanálů. S klientem jsme na společném workshopu definovali hlavní prodejní argumenty a připravili si finální persony.

Prototypování, grafika a kódování

Při návrhu prototypů jsme museli zohlednit jak nové poznatky, tak i určitý konzervatismus uživatelů, kteří chodí na web pravidelně a nemají rádi skokové změny. Během analytické fáze jsme shromáždili mnoho nápadů na úpravu webu a ve spolupráci s klientem jsme je klasifikovali podle možnosti jejich realizace do spuštění.

Prototypy jsme tedy připravovali podle toho, co jsme byli schopní v první fázi ve spolupráci s IT klienta nasadit.  Zaměřili jsme se tedy na to, jak odstranit hlavní překážky při výběru dovolené s důrazem na celou konverzní trasu uživatele, a další implementační vylepšení jsme „zaparkovali“ na druhé kolo.

Výsledné wireframy jsme oblékli do grafického stylu klienta a podrobili uživatelskému testování. Po dalším kole úprav jsme připravili responzivní šablony a odevzdali na nasazení.

Výsledky po prvním měsíci

Web jsme sice spustili poněkud riskantně na začátku sezóny, ale první čísla byla uspokojivá. Rozumíme, že prodeje dovolených ovlivňuje mnoho faktorů kromě pouze nového webu, ale zaznamenali jsme pozitivní nárůst konverzního poměru, průměrné hodnoty objednávek a tržeb ve srovnání s předešlým rokem.

Konverzní poměr
+4,62 %
Průměrná hodnota objednávky
+8,42 %
Speak English?
Speak English?
Pro milovníky formulářů
Jméno
Telefon
E-mail
A teď nám to napište
Zpráva zachycena!
Pokusíme se odpovědět co nejdříve.
Ajéje, něco zlobí a formulář ne a ne odletět. Zkuste to prosím za chvíli, nebo nám brkněte.

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Linkedin

Facebook

Instagram