Case study HT dveře: Jak jsme zvýšili konverzní poměr o 40 procent

Firma HT dveře je u českých domácností dlouhodobě velmi populární. Přesto jsme věděli, že máme prostor pro zlepšení. Výsledek? Zvýšení poptávek u nejoblíbenějšího produktu o 40 procent a u celého portfolia dlouhodobě o 35 procent. Přečtěte si, jaké úpravy u lead generation webu jsme udělali, a nechte se inspirovat.

Znáte HT dveře?

Více než 25 000 domácností v Česku má dveře od HT a každým rokem dalších několik tisíc přibývá. Pravděpodobně jste se tedy s produkty od HT dveří setkali. Buď je máte sami doma, nebo jste jimi procházeli třeba na návštěvě. Zákazníci jsou s dveřmi spokojeni a svou zkušenost šíří dál.

Ještě pár slov k naší spolupráci

S HT dveřmi spolupracujeme od roku 2008. Klienta známe velmi dobře, a proto jsme měli fázi analyzování současného stavu snadnější a cílenou na konkrétní potřeby. Spolu s PROFICIO se staráme o veškeré marketingové aktivity. Součástí naší spolupráce je i pravidelná optimalizace konverzního poměru na webu (CRO) a kontinuální rozvoj, který řešíme se SEO týmem.

Proč bylo nutné redesignovat?

Web šlape, konverze chodí a klient je spokojený. Tak proč dělat tak zásadní krok, jako je redesign? Postupnými malými krůčky jsme web kontinuálně optimalizovali, až jsme se dostali do okamžiku, kdy je potřeba udělat velký krok.

Vnímali jsme, že obsahově máme web našlapaný, ale vizuálně už nepůsobí moderně. To mohlo mít vliv na nové zákazníky, u kterých potřebujeme vyvolat pocit důvěry. Ubezpečit je, že se nachází na správném místě, kde dostanou to, co hledají, a veškeré jejich obavy budou vyvráceny. Pro tyto uživatele bylo potřeba obléknout web do moderního kabátu.

Jak jsme postupovali

Na začátek jsme udělali rešerši současného stavu, analýzu nové konkurence, prošli výsledky všech doposud udělaných analýz, které zahrnovaly focus group, rozhovory se zákazníky a rozhovory s lidmi v bytovém družstvu. Prošli jsme fóra a zmínky o HT dveřích na celém internetu.

Z důkladného průzkumu nám vyplynulo 6 kritických míst webu, které vám postupně představíme. Možná se týkají i toho vašeho.

  1. Zastaralý design webu
  2. Problémová místa v menu
  3. Poptávkový formulář
  4. Informace na homepage
  5. Problémy na produktových stránkách
  6. Sekce Poradna

1) Zastaralý design webu

  • chyběly moderní prvky, jako jsou například videa
  • úvodní animace s otevíráním zámku a ikonky už působily zastarale a nebyly zajímavé
  • potřebovali jsme odstranit růžovou barvu, protože s tímto prvkem se na webu vůbec nepracovalo a nepatří tam
  • použít moderní a vizuálně čistší font
  • celkově pročistit vzhled webu

Jak jsme to vyřešili?

Navrhli jsme refresh současné grafiky. Jak můžete na obrázcích vidět, nedělali jsme žádné zásadní změny. Vycházeli jsme z tonality, kterou má klient nastavenou, a překlopili web do moderní podoby. Kreativní tým PROFICIA připravil úvodní video, které provází celým procesem od výroby dveří až po instalaci k zákazníkovi.

Úvodní stránka na mobilu před a po

2) Problémová místa v menu

  • nejvýraznější prvkem menu byl méně důležitý odkaz na zámečnickou pohotovost, který odpoutával pozornost od hlavní kategorie dveří
  • z analýzy konkurence vyplynulo, že by bylo dobré vytvořit rozcestník, který odděluje bezpečnostní dveře do domu a do bytu
  • chybí proklik na detaily jednotlivých dveří, uživatel musí jít vždy přes položku bezpečnostní dveře a v levém sloupci vybrat typ dveří
  • vzniká nám nový obsah, na který není v menu místo, ale pro uživatele je důležitý
  • doplňky ke dveřím jsou zanořeny pod stránkou se dveřmi, je potřeba vytáhnout, aby uživatel už při objednání poptával

Jak jsme to vyřešili?

Využili jsme metodu card sorting pro úpravu menu.

Card sorting pomáhá utřídit spoustu drobných položek / pojmů / informací do větších logických celků.

Oddělili jsme položky, které se týkají dveří a doplňků do samostatných hlavních kategorií. Důležité bylo zachovat URL adresy tak, aby zůstaly beze změny.

Ukázka před a po. Kromě úpravy kategorií jsme navíc přejmenovali Pohotovost na uživatelsky přívětivější název Servis a zámečníci.

3) Poptávkový formulář je bez konfigurátoru

  • neobsahuje všechny informace, které se dají doplnit k poptávce,
  • uživatel před sebou vidí pouze textové informace
  • klient se musí zákazníků doptávat na doplňkové služby
  • informace o dveřích a kontaktní informace o uživateli jsou v jednom formuláři

Jak jsme to vyřešili?

V této části jsme provedli největší změnu. Přešli jsme z klasického poptávkového formuláře do konfigurátoru. Navrhli jsme upravenou podobu formuláře, aby si uživatel v této fázi mohl vybrat maximum věcí.

Důležité je, aby věděl, co všechno může poptat a co je potřeba řešit. Z klasického poptávkového formuláře se stal základní konfigburátor. Klientovi také ubyla práce s doptáváním a finalizováním poptávky. Tady to ale nekončí. Na konfigurátoru pracujeme i po spuštění nové verze webu a ladíme ho dál.

Z jednoduchého formuláře jsme udělali konfigurátor. Pomocí nápovědy vede uživatele k možnostem, které při výběru může řešit.

4) Nedostatky v prezentování informací na homepage

  • rozcestník ke kategoriím bezpečnostní dveře do bytu (a do domu) je až po scrollnutí
  • výhody HT dveří (USP) jsou nízko a nereflektují zjištění z hloubkových rozhovorů – rychlá doba montáže, snadno je otevře i dítě, bez placení zálohy
  • nezobrazujeme nabídku všech dveří s jejich parametry
  • chybí úderný nadpis se sdělením, že firma prodává bezpečnostní dveře
  • problém s délkou textu v úvodním odstavci – uživatel nemá chuť tak dlouhý text hned na úvod číst

Jak jsme to vyřešili?

Navrhli jsme upravenou podobu homepage ve formě wireframu, přeskládali obsah a upravili copy. Nyní jednoduše komunikujeme výhody (USP) hned od úvodní obrazovky.

Změna homepage před a po redesignu. Lépe komunikujeme výhody bezpečnostních dveří a posunuli jsme detaily dveří výše.

Uživatel z nadpisu zřetelně ví, že se nachází na stránce, která nabízí bezpečnostní dveře. A také má možnost si bez scrollnutí vybírat, zda jej zajímají dveře do bytu, nebo do domu.

Pod výhodami rovnou nabízíme výběr konkrétních dveří s fokusem na nejoblíbenější dveře Magnum. Uživatelé se tak nemusí probírat cestou výběru bezpečnostních dveří.

Z hloubkových rozhovorů víme, že velmi dobře funguje doporučení od známých. Uživatel pak už na homepage přijde s úmyslem, že chce také dveře od HT, a proto nepotřebuje takovou míru přesvědčování.

Ukázka zákaznické cesty (customer journey map)


Zjištění z hloubkových rozhovorů, které jsme aplikovali pro úpravu USP

5) Problémy na produktových stránkách bezpečnostních dveří

  • mnoho informací v textové formě, je nutné zkonzultovat se SEO a dále zajistit pěkné a srozumitelné vizuální zpracování
  • chybí informace o doplňcích, které lze dokoupit
  • USP jsou hodně nízko a ve formě dlouhého odstavce, je lepší převést do krátké úderné informace
  • lépe vizuálně komunikovat informace z poradny, které by mohly uživatele při výběru zajímat

Jak jsme to vyřešili?
Stejně jako na homepage jsme navrhli upravenou podobu detailu stránky s produktem. Přeskládali jsme informace a odstranili přebytečný obsah. Žádné velké zásahy neproběhly a jen jsme pracovali s tím, co máme k dispozici.

Srovnání detailu dveří před úpravou a po úpravě

6) Překážky v sekci poradna

  • problémem je dlouhý výpis článků za sebou, protože nám přibývají nové
  • chceme ponechat, aby nejdůležitější články pro uživatele byly dobře dostupné
  • SEO požaduje zachovat současnou strukturu, která je dobře navržena

Jak jsme to vyřešili?

Články jsme v jednotlivých sekcí rozdělili do dvou sloupců. Ty nejvíce čtené zůstaly tak, aby byly vidět. Naopak méně navštěvované jsme schovali pod tlačítko Další. K jednotlivým sekcím jsme přidali kotvy, aby byly lépe dostupné. Nejdůležitější články jsme navíc zatraktivnili fotkou.

Vizuálně jsme pročistili a navrhli úpravu sekce Poradna

Web máme vyladěný, pojďme ho bezpečně spustit

Překlopení nové grafiky na ostrý web vyšlo do začátku covidové doby, přesně 14 dní před vyhlášením nouzového stavu. Věděli jsme, že to bude mít vliv na výsledky a s napětím čekali, jak to zahýbe s konverzním poměrem. Lidé přece jen omezí utrácení, budou vyčkávat a odkládat investice, které plánovali.

V té době nikdo z nás netušil, že covid tu s námi bude další dva roky a podepíše se na nákupním chování uživatelů na internetu.

Jaký byl nakonec výsledek?

Dlouhodobý nárůst poptávek o třetinu, u nejoblíbenějšího produktu dokonce o 40 procent.

První výsledky bezprostředně po spuštění webu předčily naše očekávání. Covid necovid. Bezpečnostní dveře jsou potřeba a zákazníci v tomto segmentu využili toho, že jsou doma a mohou začít řešit opravy ve svých domovech.

Rok od spuštění máme tyto výsledky:

  • nárůst poptávek o 35 %
  • u nejoblíbenějších dveří Magnum poptávky vzrostly o 40 %
  • bounce rate poklesl o 28 %
Srovnání poptávek v období před a po redesignu

Proč se redesign povedl?

✅ V první řadě je to díky dlouhodobé spolupráci a skvělé komunikaci s klientem. Velmi si ceníme jeho důvěry v naši práci. Máme volné ruce a máme prostor přicházet s novými nápady, jak řešit uživatelské překážky.

✅ Důležitou roli hraje komunikace mezi interními týmy PORTY a PROFICIA. Bez vzájemné spolupráce PPC, SEO týmu, UX, developmentu, kreativců a všech, co se na změně podíleli, bychom neslavili tak velký úspěch. Dobře sestavený tým je velmi důležitý.

✅ Měli jsme velmi dobře vyladěný obsah z předchozích úprav. Mohli jsme veškerou energii věnovat kreativě, uživatelskému zážitku a použitelnosti webu. Texty jsme už dříve šperkovali a dělali drobné úpravy.

Precizní příprava UX týmu. Dlouhodobě s klientem řešíme potřeby uživatele a používáme k tomu různé metody. U HT jsme měli celou plejádu výstupů: hloubkové rozhovory, analýzu konkurence, customer journey map, card sorting, uživatelské testování, focus group, analýzu současného stavu a další.

Jak spolupráci hodnotí klient?

„Mysleli jsme si, že naše stránky jsou pro naše zákazníky přehledné a srozumitelné, než jsme začali spolupracovat s lidmi z Porty, z Proficia. Díky nim dostaly stránky nový kabát. Na nových stránkách byly informace jasné a dobře dohledatelné. Působily mnohem víc profesionálně. Opravily se nedostatky a lépe se tak navazovalo na nové věci, které bylo potřeba na web přidat.

Původní web působil velmi zastarale a nešlo jej propojit s inovativními prvky, jaké nabízejí nové moderní technologie. Díky redesignu naši zákazníci mohli například lehce dohledat pobočky na mapě, na mapu si rovnou kliknout a propojit tak s navigací. Dále velmi oceňuji nový poptávkový formulář, který je nabitý informacemi, je zde konfigurátor, zákazník má jasně daná kritéria dveří a ví přesně co má vyplnit. Zároveň je toto vyplnění jednoduché a rychlé a nám přitom předá potřebné informace.

Spolupráce s Portou, potažmo s Proficiem probíhá profesionálně, ale zároveň nenuceně, přirozeně. Komunikace je většinou přes email, kdy se nám přidělený partner postará o daný problém téměř obratem. Proto je pro nás jednoduché stále aktualizovat informace na našem webu, případně na sociálních sítích. Po telefonu poté řešíme detaily a nebo opravdu věci, co hoří. Vždy je to milá komunikace. Spoustu nápadů nám tzv. ,,učesali“ a pomohli dotáhnout do konce. Naopak i oni přichází stále s novými nápady a vychytávkami, díky kterým se stále posouváme dopředu a držíme krok s vyvíjející se moderní dobou.

Výborná zpětná vazba od zákazníků je pro nás nejdůležitější. Ať už se jedná o montáž, komunikaci s pobočkou nebo právě na web. Spousta lidí nám chválí naše stránky a díky tomu, že zde mají všechny zásadní informace, neotálí s objednáním, což nám samozřejmě dělá velkou radost.

Dřív bych neřekla, že vzhled webových stránek má takovou sílu a může potencionálního zákazníka i odradit. Nyní vím, že profesionálně řešené, aktualizované stránky propojené se všemi vymoženostmi jsou půlka úspěchu.

S Portou spolupracujeme již osmým rokem. Tuto spolupráci hodnotím více než kladně. Díky tomuto partnerovi jsme se hodně posunuli. Proto i nyní pracujeme na dalším velkém kroku a vyvíjíme speciální aplikaci nám na míru, což je pro naši firmu velmi důležité a věřím, že nás to opět posune na další stupínek. Ale o tom zase jindy.“

Mgr. Svítková Lucie, Jednatel

Jde vám z toho všechno hlava kolem? Nemusí!

Pokud máte UX partnera, kterému dáte důvěru, navrhne vám nejlepší metody pro zlepšení vašeho webu.

Nárůst poptávek o 40 procent, který se nám povedl u HT dveří, není jednoduchý úkol a nestane se ze dne na den. Nejdůležitější je vždy začít a naplánovat, jakými způsoby toho docílit. Rádi vám pomůžeme a poradíme, jakou cestou se vydat, abyste skvělých výsledků dosáhli i vy.

Jste připraveni zlepšit svou webovou prezentaci? Ozvěte se nám.

Erika Šimůnková
Sleduji a analyzuji chování uživatelů na webu. Dávám klientům doporučení jak optimalizovat web, aby se z jejich návštěvníků stali zákazníci.
30. 5. 2022
Erika Šimůnková
Baví vás to? Pošlete to dál
Speak English?
Speak English?

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Linkedin

Facebook

Instagram