V Bauhausu se rozhodli spustit postupně e-shopy v Česku a následně na Slovensku. S tím vznikla potřeba pokročilého backendového systému MDM (Master Data Managementu, neboli systému pro hromadnou správu dat).
Mezi požadavky patřily například správa velkého množství dat, integrace dalších systémů jako SAP nebo Magento, spolupráce různých interních týmů s rozdílnými právy, verzování dat, ukládání metadat nebo generování reportů. A právě díky tomu byl nakonec Pimcore tou správnou volbou.
Prvním úkolem bylo navrhnout a nastavit vhodnou serverovou infrastrukturu pro spolehlivé napojení systému MDM.
Dalším krokem bylo nakonfigurovat uživatele, skupiny uživatelů, oprávnění a vlastní pohledy backendu Pimcoru tak, aby vyhovovaly potřebám klienta při rozdělování práce. Stejně tak důležité bylo verzování a zálohování dat.
Modelování dat a řízení kvality dat bylo jedním z nejnáročnějších úkolů při realizaci tohoto projektu. Díky našim znalostem definic tříd a funkcí klasifikačního úložiště Pimcoru však bylo snadné vše nastavit podle potřeb klienta. Rozhraní API datových objektů Pimcoru a vestavěné rozhraní REST API nám umožnilo nastavit různé produktové kanály XML a integraci produktových dat v SAPu, aby tým Bauhausu pracoval vždy s aktuálními daty.
Zefektivnili jsme pracovní postupy týmu díky implementaci automatického přiřazování assetů k příslušným datovým objektům pomocí Pimcore Digital Asset Managementu (DAM) a komplexního workflow založeného na řadě dílčích spouštěčů. Tím se nám výrazně podařilo snížit čas strávený manuální prací na straně klienta.
Do rozhraní jsme doplnili notifikace, sofistikované logování aplikace a poznámky pro pohodlnější a přehlednější práci se systémem.
Díky tomu, že je Pimcore postaven na populárních open source frameworcích jako jsou Symfony a Monolog, se nám podařilo integrovat i další velmi užitečné funkce. Například monitorovací kanál přes Slack, který zajišťuje, že žádné problémy nezůstanou skryté, nebo funkci Single Sign On nakonfigurovanou tak, aby využívala vlastní server LDAP klienta a usnadnila a urychlila přihlašování uživatelů.
Dále jsme také využili vestavěné rozhraní REST API a balíček Pimcore Data Hub, který usnadnil komunikaci s externími systémy. Rozhraní REST API jsem použili k integraci Pimcore MDM s front-endovou aplikací Magenta, stejně jako k synchronizaci assetů se servery na CELUMu. Pimcore Data Hub & Data Importer jsme použili k synchronizaci datových objektů a assetů mezi více instancemi Pimcoru na různých serverech nebo k hromadným úpravám dat podle požadavků klienta.
Dnes Pimcore MDM, naše vlastní vylepšení a mnoho integrací poskytují robustní, bezpečný a spolehlivý back-end pro e-shopy.
Po úspěšném spuštění českého e-shopu jsme brzy spustili i slovenský e-shop a vyřešili několik dalších propojení mezi systémy. Český a slovenský e-shop nyní běží na Pimcoru a my postupně ladíme a přidáváme další a další vlastní funkcionality.